سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در اراک فعالیت دارند که یکصد واحد از آنها آلاینده محیط زیست هستند.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ عصر پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: توسعه نامتوازن و استقرار بدون مطالعه صنایع در کلان شهر اراک نفس این شهر را به شماره انداخته است .

وی فعالیت واحدهای آلاینده را مسوول بیش از نیمی از آلایندگی هوای اراک دانست و گفت: شهر اراک علاوه بر استقرار صنایع آلاینده در شعاع نامناسب از محدوده شهر ، به دلیل نقص در معابر شهری با ترافیک سنگین خوردوها نیز مواجه است که این مهم نیز به آلودگی هوای این شهر دامن می زند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: محصور بودن اراک از سه سمت با ارتفاعات و از یک سو مجاورت آن با تالاب کویری میقان موجب ایستایی و ماندگاری آلودگی و بروز پدیده وارونگی هوا می شود و این مساله نیز بر عمق معضل آلایندگی هوای این شهر می افزاید.

انصاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه یکصد هزار خودروی شخصی در شهر اراک تردد می کنند و 85 هزار موتور سیکلت ، دوهزار و 300 دستگاه تاکسی ، 270 دستگاه اتوبوس، یکهزار و 43 دستگاه خودروهای اداری و مسافربری شهری نیز به عنوان منبعی مهم در انتشار گازهای سمی و خطرناک در هوای این شهر مطرح است.

وی اضافه کرد: شهر اراک طی شش روز اخیر چادری از آلایندگی را بر بام خود تجربه کرده و غلظت الاینده های هوای این شهر در روز پنج شنبه به سه برابر حد مجاز رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: شش ایشتگاه سنجش آلودگی هوا و سه نمایشگر شهری وضعیت هوای این کلان شهر را به صورت لحظه ای رصد می کنند و متاسفانه امسال تعداد روزهای آلوده و شرایط هشدار روند افزایشی را نسبت به سال های قبل داشته است.

انصاری در خصوص اقدامات دولت برای کاهش آلودگی اراک نیز گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک امسال به همراه هفت کلان شهر دیگر کشور در هیات دولت به تصویب رسیده و اقدامات موثری برای مهار آلاینده ها و اصلاح زیرساخت های شهری و توسعه فضای سبز این شهر پیش بینی شده است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/10/29 توسط سینا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح :سینا; : ی

مترجم سایت

مترجم سات

باز هم به ما سر بزنید. ++++++++++++++++++++++++++++ =============================