سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

به گزارش وب دا، کارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هر با اشاره به ایام ماه محرم و استفاده از ظروف یکبار مصرف در توزیع غذا و نذورات گفت: این روزها استفاده از ظروف یک بار مصرف بسیار متداول شده است، آبمیوه و بستنی‌ فروشی‌ها ، پیتزا فروشی‌ها و حتی سلف‌ سرویس‌ها در ادارات و دانشگاه‌ها و عده‌ای هنگام پخش غذای نذری و یا حتی در میهمانی‌هایشان به وفور از ظروف یکبار مصرف پلیمری استفاده می‌کنند.

مسعود معمار با اشاره به اینکه وقتی غذا داخل این ظروف ریخته می شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می شود، افزود: طبق نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یکبار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف، و ترکیب آن با محتویات غذا می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این ظروف که جنس آنها پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن ، پلی وینیل کلرید هستند برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ مانند چای، شیر، آش، پیتزا مجاز نیست.

وی استفاده نابجا از این ظروف را بسیار خطرناک دانست و افزود: استفاده نابجا از این ظروف می‌تواند موجب آزاد شدن مواد آلی وترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آنها به داخل مواد غذایی شود که مصرف آنها برای سلامتی مضر است.

کارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و توزیع نذورات در این ایام خاطر نشان کرد: ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند که مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از نگهداری غذاهای داغ و چرب در ظروف پلاستیکی اجتناب کنند تصریح کرد: بر اثر نفوذ غذاها به خصوص روغن‌ها با سطوح ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، این ظروف، به محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل می‌شود که این خود می‌تواند موجب آلودگی غذاها شود و اگر مواد غذایی داخل این ظروف اسیدی باشد نیز خطرناک است و برای فرد مصرف کننده مشکل ایجاد خواهد کرد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/12 توسط سینا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح :سینا; : ی

مترجم سایت

مترجم سات

باز هم به ما سر بزنید. ++++++++++++++++++++++++++++ =============================